Můj detox 2015



S nástupem nového roku a taky kvůli většímu množství stresu jsem se rozhodla pro detox!

Začala jsem vlastně již před Vánoci. A to ne z vlastní vůle, ale kvůli onemocnění. Z přechozené chřipky se vyklubal zánět žaludku. Mé tělo mi dalo tzv. žlutou kartu. A já si uvědomila, že bych měla opravdu zabrzdit. Díky stresu v období Vánoc (stresu hlavně v pracovním prostředí a shonu kolem Vánoc) jsem byla nucená změnit jídelníček, a to výrazně odlehčit. První den jsem mohla pouze pít. Znáte to, klasická dieta. Omezit radikálně tuky – tzn. vyloučit na pár dnů úplně. Abstinovat a být co nejvíce v klidu.

Bohužel nebo možná bohudík mám „dietu“ dodržovat alespoň 1 měsíc, nejlépe však čtvrt roku.
A tak jsem si z toho negativního, ošklivého zákazu udělala pozitivum a řekla si, že si alespoň pročistím tělo a uvidím, jaké to bude mít výsledky! Jelikož mám problémy i s imunitou, jsem zvědavá na výsledek.

Velice dobře si uvědomuji, jaký vliv má na zdraví stres, a ten mám v poslední době zvýšený. Je pravda, že jsem si přes vánoce značně odpočinula, ale znovu jsem se vrátila do kolečka pracovního. Jak to tak bývá v novém roce je vždy hodně práce. Měli jsme dost přesčasů. A já cítím, že potřebuji zabrzdit a odpočívat.

 Naštěstí je víkend. A já si ho užívám. Ráno jsem si krásně přispala (místo vstávání v 6 se mi podařilo spát do 7... ale pak jsem si ještě hodinku poležela), udělala jsem si skvělou snídani – banánové palačinky ( v jiné verzi než minule) a k tomu pomerančový džus. Ke snídani jsem si vzala Dietu a začetla se. Jak já miluji rána o víkendu :-).




Po snídani jsem si ještě uvařila řepíkový čaj, který je prý dobrý na žaludek a nalila jsem si ještě sklenici džusu. A pustila jsem se do blogování!

Ale zpátky k mému tématu!

Jak jsem zmiňovala, jím potravu bez zbytečného špatného tuku, vyřadila jsem sladké (to zlé sladké). Jím pravidelně a menší porce. A hlavně se zásobuji několika doplňky stravy!


  •  1.      Ženšen – dočetla jsem se, že je výborný na fyzickou i duševní výkonnost, posiluje organismus a posiluje imunitu. Ten můj je navíc obohacen vitamínem E 
  • 2.      Komplex multivitamínů – Reflex- Nexgen sports multivitamin – Vitality- obsahuje velké množství vitamínů (A, D, C, B1, B2, Niacin, B6, Kyselinu listovou, B12, Biotin, Hořčík, železo, Chrom a další..). Plní funkci vitamínů, antioxidantů a probiotik.
Nemám představu, kolik toto balení může stát, dostali jsme ho v práci. A jsem za to ráda. Berou se
2 pilulky denně.
  • 3.      Gingo Biloba – opět od Reflexu na výrobku je uvedeno, že je vhodná pro sportovce. Balení jsem dostala také v práci
  • 4.      Wobenzym – obsahuje enzymy, které mají schopnost ovlivňovat imunitu, tlumí záněty a rozpouští krevní sraženiny. Rozhodla jsem se ho používat, kvůli zvýšení imunity a abych předešla nemocím. Díky stresu je riziko vyšší. Ze začátku jsem se rozhodla pro dávku 3 x 5 pilulek, postupně snížím na 3 x 3 pilulky.



V zásobě doma mám ještě Spirulinu a Psylium, které bych zařadila zhruba tak po měsíci.


Kromě výživových doplňků se snažím hodně pít, a to až 3 litry denně ( pokud jdu cvičit, je to až od třičtvrtě litru navíc). Vím, že mi prospívá ve velké míře MED. Jím ho k snídani nejčastěji. Dále bylinkové čaje – mám čaje na pročištění, mátový a řepík. Výborný čaj je také bílý. Ráda si dávám Caro – vlákninu na zasycení. A objevila jsem nápojový protein ( v potravinách Žabka – asi 40,-), který je výborný pro rychlé doplnění energie – před/ po fyzické aktivitě
.
Již jsem zmiňovala, že mám časté chutě na ovoce, to si dávám až 3x denně – nejvíce dopoledne.

Zvýšila jsem také konzumaci ryb. Ať už v podobě tuňáka, sardinek, tresčích jater nebo čerstvých ryb.  A to bude i dnešní oběd. Sehnala jsem Pražmu Královskou (mořská masožravá ryba), kterou udělám v solné krustě s bylinkami a citronem. Myslím, že to bude pochoutka!



O víkendu se chci podívat do přírody, udělat si hezkou procházku, aby se mi trošku rozpustil ten stres, abych přišla na jiné myšlenky. V neděli vyrazím na hodinu H.e.a.t.u. a také se chci podívat po obchodech, koupit si něco hezkého na sebe. A možná i do kina. Zkrátka pěkně relaxovat!


 

První poznatek, který mám po nasazení vitamínů, je ten, že když mě začíná pobolívat v krku, hned mě to zas přejde. Bohužel stres je velká potvora a cítím, že mi to snažení dost nabourává. Ale věřím, že se mi to o víkendu srovná. Těším se na další výsledky!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary