Pohyb a já



Tento týden jsem opět si opět byla zacvičit na hodině Pilates. Bylo to fajn. Energii jsem celkem měla, cítila jsem se dobře.

Na hodině jsem poznala, jak mám oslabené hlavně břišní svaly. Ty jsem měla po cvičení celkem pevné, dokázala jsem většinu cviků, ale teď cítím změnu a velké oslabení. Podle mě je nutné břišáky posilovat KAŽDÝ DEN! A nejen břišní svalstvo, ale taky zádové a pak svaly na nohou. Po hodině se cítím skvěle, svěže, protaženě.

Takže můj další cíl, je zaměřit se na protahování a posilování svalů bez zátěže. Zkrátka dělat každý den alespoň některé cviky Pilates. A zejména ty, které nesnáším. Haha. Hlavně proto, že ty právě bolí nejvíce, a to znamená jediné, že nejsou dostatečně zesílené. A které to jsou? Šetrné dřepy s výdrží, kliky – na tricepsy i na bicepsy, posilování břišních svalů i hýžďových a posilování zádových svalů – viz. Můj dřívější článek o Pilates: http://fitnessandstyleofmylife.blogspot.cz/2015/01/doba-minula.html

Myslím si, že po každodenním protahování lépe předejdu nemocem. A to proto, že rozproudím lymfu a odpadní látky se z těla vyplaví přirozenou cestou ;-). Zvlášť při kancelářské práci, kdy většinu doby sedíme je dobré zkrácené svaly protahovat.

Trošku jsem se zamyslela a přenesla jsem se do doby, kdy jsem byla malé dítě – kolem 4-5 let. A to i díky tomu, že jsem se nedávno dívala na rodinné video. Byla jsem hrozně aktivní. Neustále jsem poskakovala a dělala jedny a ty samé pohyby (nelze říct cviky). Nejčastěji jsem lezla na opěradlo křesla, zaklonila se hlavou dolů a celé tělo jsem přehoupla až na zem. Byla jsem schopná tento pohyb dělat i snad 50 x denně :-D. Haha. 

Ale proč se tím zabývám? Člověk tak nějak intuitivně dělá to, co mu prospívá. A já si myslím, že tímto pohybem jsem dělala jen to nejlepší pro mé tělo. Prokrvovala jsem si mozek, protahovala jsem si zádové, břišní, ale i svaly na nohou a také na rukou. Zkrátka snad celé tělo. A mým oblíbeným neustálým poskakováním jsem zapojovala i kardio. Pohyb jsem měla zkrátka v krvi. Bohužel mě k němu nikdo pořádně nevedl, a tak jsem v období puberty dlouho žádný neměla. Pěkně jsem zkypřela. A to je velká škoda. Ale nevadí. Hlavní je, že to chci napravit!

Vždy jsem inklinovala k protahování, ráda jsem dělala hvězdy, stoje na rukou (opět hlavou vzhůru), rozštěpy – zejména na základní škole jsem byla jako gumová panna. Haha. Obdivovala jsem gymnastiku, ale nikdy jsem se neodhodlala. Proto mi asi tolik vyhovuje Pilates.

Vymyslela si tedy soubor cviků, které budu cvičit z pohodlí domova. Jsou to cviky zejména z hodin Pilates, které jsem popisovala na začátku článku, a také další posilovací a protahovací cviky. Hlavně na protažení nohou, abych za čas byla schopná udělat provaz, rozštěp, na protahování zad – záklony i předklony a třeba časem přijdu i na další civky, které mi budou vyhovovat.

Tak směle do toho!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary

Silnější než dříve / Stronger then before