Jak jíst a hubnout? / How to eat to loosing weight?


Dnešní post bych chtěla věnovat mému jídelníčku. Nastolila jsem si takový program, který mě udržuje stále v kondici a nedovoluje mi ztloustnout. Za uplynulých půl roku jsem opět zhubla cca 5 kg. A s hubnutím stále pokračuji. Jak jsem to dokázala? Je to prosté! Jen stačí držet správný jídelníček a hubnutí jde samo!

Dlouho jsem si myslela, že bez pohybu je nemožné zhubnout, ale časem jsem přišla na to, že v podstatě toho pohybu není tolik, kolik bych chtěla a hubnu stejně. Přišla jsem totiž na správné množství porcí, které mi vyhovuje, a po kterém hubnu.

Základ je opět jíst 5x denně. Zkoušela jsem jíst i 3x, s tím, že všechny 3 porce byly o dost větší, fungovalo to také, ale tohle se dá držet, pokud jste doma a nemáte toho tolik na práci. Jakmile jsem nastoupila do zaměstnání, můj režim se úplně změnil a 3 porce denně by mi rozhodně nestačily. Opět je, ale důležité přemýšlet o tom – CO JÍTE A KOLIK TOHO JÍTE.

Můj typ č. 1

Tohle na mě 100% funguje a myslím si, že tento bod byl kámen úrazu, kvůli kterému jsem nehubnula. Takže:

Svačina má představovat malé porce = málo kalorická jídla

Stačí např. 1 jablko + 1 bílý jogurt

½ kefíru + mandarinka

Mexická tofu pomazánka + malá paprika (bez pečiva!)

Hlavní jídla by měla obsahovat sacharidy – v lehké formě

Sacharidy totiž potřebujeme doplnit, ke svačině nám totiž chybí jakákoliv příloha, a tak na to budeme mít určitě chuť. A tou lehkou formou myslím – pohanku, jáhly, cizrnu, celozrnné těstoviny- v malém množství – na porci např. jen co se vejde do dlaně, rýže, brambory – můžeme i více. Pečivo vyjímečně, spíše vynechat.

Přírodní kuřecí plátek se zeleninou a brambory zapečené se zakysanou smetanou (u tohoto jídla, je důležité hlídat si porce – pokud je tam smetana, stačí nám méně), obměnou brambor můžou být batáty

Kuřecí zeleninová směs s brambory, s octovým salátkem a s nakládanými rajčátky


Quinoa se zeleninovou směsí posypaná parmazánem (směs obsahuje rajčata, batáty a papriku)


Snídaně nemusí nutně obsahovat PEČIVO, OVESNÉ VLOČKY ani HUTNÉ SNÍDAŇOVÉ KAŠE

Častou chybu, kterou jsem opakovaně dělala, bylo to, že jsem téměř denně snídala celozrnné pečivo. Neříkám, že není fajn, ale jisté je, že je dost těžké, a pokud nemáte dostatek pohybu, lze po něm tloustnout, případně ne-hubnout! Takže jsem začala snídat něco lehčího:

Jogurt s ovocem

Míchaná vajíčka se sýrem a zeleninou (bez pečiva)

Neříkám, abyste pečivo úplně vynechali, jen je dobré si od něj udělat i pauzu, aspoň na mě to platí, stejně tak s mlékem – to kravské jsem vynechala úplně a raději si dám např. kokosové nebo mandlové. A obecně sýry jsou skryté kalorie, takže i se sýry opatrně!

Pít, pít a pít

Další pravidlo pro hubnutí je nastartovat metabolismus, tak aby začal pracovat a vyloučil všechno to nežádoucí z našeho těla. Pití skvěle funguje i na celulitidu, někdy stačí opravdu jen dostatečně pít a zmizí sama! Mě se alespoň o 70% zlepšila! A co pít? Čistou vodu. Lze přidat citron.


Tyhle 3 typy jsou základem pro nastartování hubnutí! K tomu je důležité jíst opravdu po 3-4 hodinách, a jíst tak, abychom před dalším chodem pociťovali mírný! Hlad a abychom po jídle nebyli jak balon, ale abychom byli najezení tak akorát- tzn. s pocitem, že by se do nás ještě něco vešlo.

Velikost porcí je nesmírně důležitá! Moc malé porce = tělo si tvoří tukové zásoby, moc velké porce = to samé.


Já jsem našla svůj vyvážený styl! Omezila jsem např. i oříšky, se kterými jsem to už docela přeháněla, a pokud bych náhodou měla pocit, že bych si dala dezert, vždy mi pomohl med. To je můj tajný recept. :-)

A na závěr přikládám pár fotek:

XOXO J.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary

Silnější než dříve / Stronger then before